حرام است تعرض كردن به كسى كه عكس مرا پاره كند
هتک حرمت به ساحت مقدس امام خمینی(قدس سره)، هتک و اهانت به تمام ارزشهای انقلاب و اهانت به خون شهیدان انقلاب اسلامی و همچنین اهانت به تمام ملت ایران است.
جایگاه امام خمینی(ره) در تاریخ معاصر ایران فراتر از یک ناجی سیاسی و اجتماعی برای ملت بوده است.بدین معنا که اگرچه حضرت امام خمینی با نقش بی بدیل خود انقلاب اسلامی را رهبری کرده و نظام استبدادی شاهنشاهی را سرگون کرد و فصل جدیدی در زندگی سیاسی ایرانیان و مسلمانان جهان آغاز کرد اما نقش ایشان به رهبری سیاسی محدود نمی شود.امام خمینی اگرچه پدر حیات نوین سیاسی ما ایرانیان است و همین امر و جایگاه برای ایشان وجوب احترام و تکریم را به دنبال دارد ،اما شخصیت ایشان و اهمیت آن افزون تر از این نگاه است.حضرت روح الله برای ما الهام بخش زندگی معنوی روح بخشی است که انبیا و اولیا به آن وعده داده بودند.حضرت روح الله برای ما تجلی اراده الهی برای چشاندن شمه ای از جامعه مهدوی بود
عموم اقشار جامعه باید بدانند که از نسبت دادن این اهانت به جنبش دانشجویی اجتناب باید کرد وحساب عده ای عنصرمشکوک را از قاطبه دانشجویان جدا باید کرد چرا که دانشجويان، امروز از لحاظ علمي و معنوي جزو برترين دانشجويان هستند و همواره هوشيارانه در صحنه حضور دارند و در قضاياي اخير هم بارها امتحان خوبي داده اند
"پيام به عموم ملت من اين را اعلام مى کنم که اگر کسى به من سب بکند، فحش بدهد، عکس من را پاره کند، احدى حق ندارد که به او تعرض بکند. حرام است تعرض کردن به کسى که به من سب کند، به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، هر کارى بکند.احدى حق ندارد در اين وقتى که ما گرفتار هستيم در اين مصيبت بزرگ، با او مقابله کند تا اينکه به زد و خورد برسد و غائله ايجاد بشود.
امروز آرامش ما مى خواهيم. غائله نبايد ايجاد بشود. بايد همه با هم دست به هم بدهيد و ايجاد غائله نشود.همه دست به هم بدهيد.آرامش خودتان را حفظ بکنيد.و همه توجه به اين داشته باشيد که اين گرفتاريهائى که الان براى ملت ما پيش آمده است، اين گرفتاريها رفع بشود.اين را من به همه ملت مى گويم."منبع: صحیفه نور ، جلد یازدهم (15 آذر 1358 / 16 محرم 1400)
صرف نظر از شرايط تاريخي صدور اين پيام از طرف امام خميني(ره) كه به يك معنا آن را خاص و محدود به آن زمان يعني سال 1358مي كند،در خصوص حادثه اخير پخش گسترده صحنه پاره كردن عكس امام(ره) توسط صدا و سيماي جمهوري اسلامي بايد نكاتي را با تاكيد بر اين پيام مورد توجه قرار داد.
نخست اينكه ،حضرت امام(ره) با بهره گيري از ديد سياسي عميق خود حتي در شرايط بسيار حساس سالهاي ابتداي پيروزي انقلاب كه عوامل ضد انقلاب رسما" و به صورتي مسلحانه با نظام اسلامي درگير جنگ بودند، از آرامشي سخن مي گويند كه نياز اصلي كشور در شرايط ملتهب و بحراني است.مسئله اساسي كه متاسفانه در حوادث پس از انتخابات عمدا" يا سهوا" از سوي مسوولان دولتي و امنيتي و بويژه در بعد رسانه اي از سوي صدا و سيما كاملا" ناديده گرفته شده است.
دوم اينكه،كساني كه سالهاي اول انقلاب را به ياد دارند يا در باره آن دوره خوانده اند،مي دانند كه توهين به امام(ره) در آن دوره توسط ضد انقلاب به كرات انجام مي شد اما اكنون كه سالهاست در دوره تثبيت انقلاب اسلامي به سر مي بريم و از ضد انقلاب سازمان يافته اثري نيست،چگونه مي توان پذيرفت كه دانشجوياني كه همچنان با پيگيري اعتراضات مدني خود خواستار احقاق حقوق اساسي و شهروندي شان هستند؛ عكس رهبر فقيد جمهوري اسلامي را آن هم در دانشگاه پاره كنند و اين صحنه هم به طرز مشكوكي تنها شكار دوربين تيزبين صدا و سيماي جمهوري اسلامي شود!
نهايتا" بايد به كساني كه به جاي تلاش در جهت ايجاد وحدت و آرامش بر خلاف فرموده صريح حضرت امام(ره) به شيوه هاي مختلف بر آتش افتراق و چند دستگي در جامعه مي دمند،يادآور شد كه تاريخ بهترين داور اعمال انسانهاست و ماه مدت زيادي پشت ابر نمي ماند.واقعيت آن است كه هيچ دوستدار واقعي امام خميني(ره) اساسا" به خود اجازه نمي دهد عكس پاره شده او را ببيند چه برسد به باز پخش گسترده آن تصوير از رسانه اي ديداري و ملي